Alla helgons dag i Vandaförsamlingarna

Alla helgons dag är en tid för att minnas de döda. I vår tid besöker många sina anhörigas gravar och pryder gravarna med bland annat ljus. Också i Vandaförsamlingarna minns vi de avlidna.

Händer som håller ett ljus.

Lördagen 4 november 2023 ordnar Vanda svenska församling följande program:

• Stilla musik i Helsinge kyrka S:t Lars kl. 14-15:30 med församlingens musikarbetare Anders Ekberg och Heidi Åberg.
  • Parentationsandakt med ljuständning för avlidna medlemmar i Helsinge kyrka S:t Lars kl.16 med Kristian Willis och Anders Ekberg
  • Änglastig för familjer i Prästgårdsparken utanför kyrkan kl.16-19 (ficklampa behövs)

Läs närmare detaljer om programmet här.

Du är hjärtligt välkommen att besöka begravningsplatserna i Vanda under allhelgonahelgen. På alla begravningsplatser kommer det att bjudas på varm saft och möjlighet till samtal. Mer information om programmet på begravningsplastserna och i Vandas finska församlingar hittas här (på finska).

2023-10-23 13:50:00.0