Kistbärare och en kista.

Begravning

Välsignelse och krafter åt dig som har mist en närstående! Sorgen har många ansikten och faser, församlingens präster och övriga anställda vill gärna hjälpa dig att ta dig igenom den svåra tiden. Det är klokt att dela sorgen med andra.

Det är bra att ta i tu med begravningsarrangemangen genast efter dödsfallet. Målsättningen är att jordfästningen och gravsättningen ska kunna ske mellan en och två veckor efter att begravningstillståndet har kommit.

Alla bokningar av jordfästningar sker via gravkontoret, må-fre kl. 9-15, tfn 09 8306 220

vantaa.hautaustoimi@evl.fi  Prästgårdsgränden 5, 01510 Vanda

För en avliden medlem i någon av Vanda församlingar kan jordfästning bokas även via e-tjänst.

Inloggningslänk till e-tjänst för bokning av jordfästningar

Minnesstund i församlingarnas utrymmen bokas via gravkontoret eller e-tjänst.

För personligt samtal kan man kontakta våra präster.

För information om begravningsplatserna och gravskötsel får du gärna kontakta gravkontoret.

Mera information

Kartor (på svenska, pdf)