Barn- och familjeverksamhet

Här hittar du information om barn- och familjeverksamheten i Vanda svenska församling. Välkommen med!

I dagläget har församlingen grupper i musiklek samt knattekyrka i maj inför sommaren och på hösten. Familjemässor ordnas också vid stora högtider. Välsignelse inför skolstart ordnas ti 8.8. i Dickursby kyrka, välkomna! Därtill finns andra evenemang som ex. sommarutfärder till Svartholmen. Hela familjen kan också delta på sångstund onsdagar i Dickursby kyrka, vi har deltagare i flera generationer. Ett veckoslut för familjer planeras också 14-15.10.2023. Obs! Tisdagen 5.9. inleds familjecafé i Martinristi (Mårtensdalsstigen 7), välkomna med! Berätta gärna dina önskemål om musikverksamhet för barn och familjer. Du kan kontakta musikledare Heidi Åberg per e-post: heidi.aberg@evl.fi eller per telefon: 0404801088 ti-to kl. 12-15.

Barnens hörna i Dickursby kyrka

Ni kan också komma till Barnens Hörna i caféet "Lauran kaffila" i Dickursby kyrka då kyrkan är öppen, Stationsvägen 12a. Här kan man leka och träffa andra vuxna. Ta med eget mellanmål eller inhandla något från caféet.

Träffar för väntande föräldrar

År 2023 har Vanda svenska församling två gånger ordnat en serie med tre träffar för väntande föräldrar. En ny kurs är på kommande våren 2024. Mer info under "Föräldraförberedelse".

Tag kontakt

Musikledare