Myrbacka Virta-kyrka

Bild av ingången till Virtahuset.

Råtorpsvägen 8, 01600 Vanda

050 409 0497 vaktmästare

Myrbacka Virta-kyrka är en tillfällig kyrka belägen i Virtahuset nära Myrbacka station och köpcentret Myyrmanni.

Virta-kyrkan fungerar fr.o.m. 10.3.2019 som tillfälligt utrymme under den tid grundrenoveringen av Myrbacka kyrka pågår. Renoveringen beräknas pågå i flera års tid.

I Virta-kyrkan finns en kyrkosal, församlingssalar, ungdomsutrymme, pastorsexpedition, mottagningsrum för diakonin samt arbetsrum och mötesutrymmen. Här ordnas gudstjänster, vigslar, dop samt minnesstunder och andra fester. Jordfästningar ordnas inte i Myrbacka Virta-kyrka.

Bokningar via Vandaforsens församling (Vantaankosken seurakunta) tfn 09 8306 404, må-fre kl. 9-14, e-post: tilavaraukset.vantaankoski@evl.fi

Virta-kyrkan är belägen i Virtatalo (f.d. Colosseum Business Center).

Ett speciellt inslag i Virta-kyrkan är muralen på väggen i kyrksalen, ett beställningsverk som utfördes av Street Art Vantaa-konstnärskollektivets medlemmar Essi Ruuskanen och Maikki Rantala.

Huvudingång med ramp och parkeringsplats vid Råtorpsvägen 8, parkeringsplats och ingång också vid Gillerbågen.

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Parkering Parkering