Familjeförberedelseträff: Föda Utan Rädsla

fr 26.4 kl. 15.00 – fr 26.4 kl. 18.00
Familjeförberedelse på svenska.

Dickursby kyrka

En träff där gravida och stödpersoner lär sig Föda Utan Rädsla-metoden och tillsammans övar inför förlossningen. Föda Utan Rädsla ger förståelse för hur känslor påverkar kroppen under födandet, och konkreta verktyg att möta sammandragningarna med - allt för en trygg och stärkande upplevelse.

Födandet är en naturlig och kraftfull process som väcker starka känslor. Föda Utan Rädsla-metoden gör det enklare för dig att hantera stress och rädsla som kommer upp, arbeta fokuserat med stöd av din partner och andra, och hitta din inneboende förmåga att föda.

Läs mer om Föda Utan Rädsla-metoden härÖppna länk i ny flik.

Kursen dras av Petra Turja, Föda utan rädsla‐instruktör, fysioterapeut, doula och teamledare för Folkhälsans hälsofrämjande familjearbete.

Vårens övriga familjeförberedelseträffar:

27.4 "Den psykiska processen"

11.5 "Förlossningen, amning och babyvård" (träffen förverkligas i samarbete med rådgivningshälsovårdare från Vanda-Kervo välfärdsområde)

• Barn och familj Barn och familj
  • Vuxna Vuxna