Brudkrona

Låna vår brudkrona för er festdag!

Vanda svenska församling äger en unik brudkrona från 1930-talet i silver med ljust blålila ametister. Vi lånar ut den gratis åt brudpar där åtminstone den ena är medlem i en av församlingarna i Vanda, eller par som gifter sig i en kyrka i Vanda.

Ni kan låna brudkronan för att bära på vigseln, eller också på festen. Brudkronan fästs i håret med två långa nålar. Kronan har en storlek som gör att den passar alla. För att kronan ska sitta på plats under både vigsel och fest behöver man få hjälp av någon att montera den i håret – i övrigt är det inget speciellt som behövs.

Det går bra att komma och titta på brudkronan och prova den.

Mått: diameter i undre kant 8,4 cm, höjd på högsta stället 9 cm.

Vikt: 159 g

Här kan du titta igenom avtalet vi gör med den som lånar kronan.

Kontakta pastorskansliet eller förvaltningssekreterare Manda Karlsson (kontaktuppgifter här nedanför) om du är intresserad av att låna kronan!

Brudkronan sedd rakt från sidan
Brudkronan sedd bakifrån.

Tag kontakt