Vi söker sommarjobbare till begravningsplatserna i Vanda

Det finns 35 lediga sommarjobb – ansökningarna ska lämnas in senast 28.2.

IMG_0307.jpg

Bild: Liisa Toivonen

Nu är det igen den tiden på året då det är möjligt att söka sommarjobb på begravningsplatserna i Vanda.

Till Vanda församlingars begravningsplatser anställs 35 säsongsarbetare, varav 14 kan vara 16–17 år gamla. För somliga uppgifter krävs inte tidigare erfarenhet eller utbildning, medan det för vissa uppgifter förutsätts trädgårdsmästarkunnande eller motsvarande färdigheter. Tidigare erfarenhet eller hobbyverksamhet inom grönområdes- och trädgårdsbranschen räknas som en merit. För användning av arbetsmaskiner krävs det att den anställda har fyllt 18 år.

Av Vanda församlingars begravningsplatser sköter sommarjobbarna om Rödsands begravningsplats och Helsinge begravningsplats som ligger invid Helsinge kyrka S:t Lars. De som arbetar på Rödsands begravningsplats sköter också om de mindre begravningsplatserna i Tavastby och Korso.

Arbete erbjuds från slutet av april till slutet av oktober. Sökandena kan framställa önskemål om en lämplig tid för arbetet. Arbetsförhållandenas längd omfattar i regel 2–7 månader. Personer som är yngre än 18 år anställs för sommarjobb för en månad.

– Responsenkäterna visar att sommarjobbarna har trivts med jobbet och att atmosfären på arbetsplatsen är god. Vi drar försorg om våra anställda och om arbetssäkerheten, och ger en gedigen introduktion i arbetet, berättar Jenny Torvinen som är arbetsledare inom begravningsväsendet.

Ansökningarna ska vara framme senast 28.2 kl. 15. Sommarjobben söks i första hand genom att man fyller i en elektronisk ansökningsblankett på adressen www.kirkkorekry.fiÖppna länk i ny flik.

Tue Feb 07 15:17:00 EET 2023