Vi söker sommarjobbare till begravningsplatserna i Vanda

Det finns drygt 30 lediga sommarjobb - Ansökningarna ska lämnas in senast 28.2.

Säsongsarbetare på Helsinge begravningsplats.

Vi erbjuder sommarjobb på Vanda kyrkliga samfällighets begravningsplatser.

Till Vanda församlingars begravningsplatser anställs ca 35 säsongsarbetare, varav sex kan vara 16–17 år gamla. På begravningsplatserna utförs i stor utsträckning maskinella arbeten som kan utföras bara av myndiga personer. Tidigare erfarenhet av eller hobbyn inom grönområdes- och trädgårdsbranschen räknas som en merit.

Av Vanda församlingars begravningsplatser sköter sommarjobbarna om Rödsands begravningsplats och Helsinge begravningsplats som ligger invid Helsinge kyrka S:t Lars. De som är anställda på Rödsands begravningsplats sköter också om de mindre begravningsplatserna i Tavastby och Korso.

Arbete erbjuds från slutet av april till slutet av oktober. Sökandena kan framställa önskemål om en lämplig tid för arbetet. Arbetsförhållandenas längd omfattar i regel 2–7 månader. Personer som är yngre än 18 år anställs för sommarjobb för en månad.

- Arbetstagarna på Vanda församlingars begravningsplatser har varit flitiga och de har tyckt om sitt jobb. Responsenkäterna visar att man har trivts med jobbet och att atmosfären på arbetsplatsen varit god. Arbetstagarna får grundlig introduktion i arbetet, och samarbetet har fungerat smidigt, berättar chefen för begravningsväsendet Minna Aho.

Ansökningarna ska vara framme senast fredag 28.2 kl. 15. Jobbet söks i första hand genom att man fyller i den elektroniska ansökningsblankett som finns tillgänglig på adressen http://www.vantaanseurakunnat.fi/tyopaikat > Kirkon työpaikkatori.

2022-01-17 15:43:00.0