Kaftan från Vanda anlänt till Namibia

Ledaren i Namibias lutherska kyrka moderatorn Gideon Niitenge tackar Vanda svenska församling för sin nya kaftan.

Moderator Gideon Niitenge i sin nya klädesdräkt.

Vanda svenska församlings delegation bestående av tf. kyrkoherde Kristian Willis samt de förtroendevalda Jeje Eklöf och Håkan Sandell besökte lutherska kyrkan i Namibia i september 2022. Den lokala kyrkans ledare, moderatorn Gideon Niitenge, har nu tagit emot en kaftan som Vanda svenska församling skickade honom som ett tack för det goda samarbetet mellan våra kyrkor. Dr. Niitenge skriver:

”I am now sending all my warm Christian greetings with that picture of me very much happy and smiling wearing my kaftaani. Accept my sincere words of thanks and gratitude to you all. Jumalan siunausta!”

2023-06-05 16:26:00.0