Ny projektkoordinator i församlingen

Vanda svenska församling har sedan 1 februari 2023 en projektkoordinator, Mari Johnson, som ska jobba med ungdomar och unga vuxna i församlingens populära ungdomsarbete. Hon ska dessutom utvecka verksamheten i de västra delarna av staden där det just nu är glesare med verksamhetsformer.

mari_FB.jpg

Mari Johnson

Vi frågade Mari några frågor:

Vem är du?

Mari Johnson heter jag, 30 år och bor i Vik med min innekatt Misty.

Jag älskar att läsa böcker, cyckla (mest då vädret är varmare) resa. Född i Vasa, studerat i Åbo och bor sen 2019 i Helsingfors. Är en stadsmänniska men älskar skärgården!

Vad har du jobbat med tidigare?

Känns som man räknar upp sin CV med denna fråga....

Jag har jobbat som socionom i det sociala området då jag bodde i Stockholm.

Inom församlingsarbete har jag jobbat som diakon med inriktning på barn och unga i Kyrkan i Enebyberg i Danderyd norr om Stockholm.

Före jag landade i Vanda har jag jobbat som diakoniarbetare i Matteus församling i östra Helsingfors.

Hur har jobbet i Vanda svenska församling kommit igång?

Det har varit roligt, jag känner mig välkomnad av kollegor och församlingsmedlemmar! Härligt att få jobba med ungdomar igen också!

Jag ser fram emot att dra igång verksamhet i Västra Vanda och för unga vuxna så jag hoppas folk är ivriga att komma! Varmt välkommen med!

Välkommen Mari!

Mari Johnson