Under begravningsplatsdagen får du hjälp med gravskötseln

Onsdagen den 14 september kl. 9.30–14.30 ordnas en begravningsplatsdag på begravningsplatsen invid Helsinge kyrka S:t Lars (Prästgårdsgränden 5, Vanda), då vi ägnar oss åt att sköta om gravarna.

Begravningsplatsen invid Helsinge kyrka S:t Lars.

Församlingarna tillhandahåller mylla, gödsel, arbetsredskap och hjälp med planteringar.

Du kan även besöka begravningsplatsens kontor för att uppdatera kunduppgifterna och gravrättsinnehavarens kontaktuppgifter i gravregistret. Vid behov kan också besittningstiden för en grav förlängas, ifall den håller på att löpa ut år 2022 eller 2023.

Det finns även en blomsterförsäljare på plats, av vilken du kan köpa nya blommor att plantera på graven.

Utöver att sköta graven kan du också sätta dig ner och vila en stund på begravningsplatsens viloplats och dricka kaffe och saft som församlingarna bjuder på.

2022-09-05 11:47:57.0