Familjecafé i Dickursby och Martinristi

En samlingsplats för barn och föräldrar

Välkommen till vårt nya familjecafé varannan tisdag kl. 10-11 i Martinristi, Mårtensdalsstigen 7, start ti 16.1 (udda veckor). Kom och träffa andra föräldrar och umgås! Kravlös samvaro, kaffe/te med tilltugg och lekhörna för barnen. Möjlighet att värma mat/mjölk i mikro. Kom då det passar dig, ingen anmälning. Musiklek med musikledare Heidi Åberg.

Välkommen till det tvåspråkiga familjecaféet varje fredag kl. 9-13 i Dickursby kyrka, Stationsvägen 12a. Kl. 10 är det musiklek på svenska på 2 våningen. Efter musikleken är det fri lek och samvaro och sopplunch serveras kl. 10.30-11.30. Sopplunch 4e/ familj. Kom då det passar dig, ingen anmälning (anmälning endast till musikleken). I familjecaféet kan man umgås med andra i samma livssituation. Barnen kan leka och samtidigt få kontakt med andra barn. Barnen är på föräldrarnas ansvar i familjecaféet. Familjecaféet i Dickursby ordnas i samarbete med Tikkurilan seurakunta.

Familjecafe